Angeliek van Kampen nieuwe rector!

14-04-2021
Het bestuur van het Vrijzinnig-Christelijk Lyceum (VCL) heeft Angeliek van Kampen benoemd tot nieuwe rector. Zij volgt op 1 augustus 2021 interim rector Steven Mijnsbergen op.

Angeliek van Kampen is momenteel conrector vwo bij het Comenius College in Capelle aan den IJssel, maar zij kent Den Haag en het Haagse onderwijsveld goed. In een eerdere fase van haar loopbaan was zij succesvol als ondernemer in het voortgezet onderwijs en werkte zij met veel Haagse scholen en onderwijsorganisaties samen.

Zelf zegt zij over haar aanstelling ‘Ik ben heel blij om weer terug te zijn in het Haagse, waar ook mijn wortels liggen. Als gepromoveerd historica ben ik trots dat ik leiding mag geven op een zelfstandige school met zo’n mooie geschiedenis en zulke bijzondere tradities. Het lijkt me geweldig om samen met alle medewerkers de huidige goede resultaten te continueren en de volgende stappen te zetten op het gebied van onderwijsvernieuwing. Ik vind het daarbij ook heel interessant om met elkaar te kijken wat wij wél mee kunnen nemen van alles wat wij tijdens de coronacrisis geleerd hebben over leren op afstand en hybride onderwijs.’

Het bestuur van het VCL is ervan overtuigd met Angeliek van Kampen de inspirerende en ondernemende persoonlijkheid te hebben gevonden die de komende jaren succesvol leiding kan geven aan de verdere onderwijskundige en organisatorische ontwikkeling van de school. Interim rector Steven Mijnsbergen blijft tot 1 augustus 2021 verantwoordelijk voor het dagelijkse reilen en zeilen van het VCL.
  • AngeliekvanKampen