Bezoek Paul Rosenmöller

27-03-2020
Net voordat de scholen in Nederland dicht gingen, ontving het VCL een bijzondere gast. 1e kamerlid en voorzitter van de VO-raad Paul Rosenmöller kwam langs om met een aantal 5e en 6e klassers te praten over wat nu precies goed onderwijs is. Hij wilde weten wat zij belangrijk vinden in een school en wat een docent nu eigenlijk 'goed' maakt. Daarna ging een groep docenten in gesprek met hem over het discussiestuk 'Toekomst van ons Onderwijs'. Onze docenten steunen verbeteringen op de lange termijn, maar deden ook een indringende oproep om vooral de problemen van nu aan te pakken: te weinig docenten in PO en VO, hoge werkdruk, te grote klassen. We kijken trots terug op een inspirerende middag en willen nogmaals dhr Rosenmöller danken voor zijn aanwezigheid. Een uitgebreid verslag van zijn bezoek kunt u verwachten in de komende schoolkrant.
Media
  • VCL bezoek dhr Rosenmoller