Audities voor 2e ronde Band Coaching op 24 januari.

17-01-2023
Dinsdag 24 januari wordt er om 14.15 in het muzieklokaal (004) opnieuw gematcht voor de bandcoaching. Als je in de eerste ronde meegedaan hebt en je wilt door met dezelfde band hoef je niets te doen, maar als je de eerste ronde gemist hebt en daar nu spijt van hebt is er een tweede kans.

Laat wel even weten bij dhr. Overmeire of bij mw. Zhang dat je graag mee wilt doen. Wil je met vriend(inn)en een bandje gaan vormen? Ook goed, kom met je groepje kennismaken met de coaches en laten horen wat je kan.

Het VCL werkt al jaren samen met Plug&Play/YMCA om de leerlingen die buiten de reguliere lessen nog iets meer met muziek willen doen in een band te laten spelen. Ook dit jaar zijn er weer twee series van 12 lessen bandcoaching, die worden afgesloten met een presentatie. Er is ruimte voor in totaal acht bandjes. De lessen van de tweede ronde beginnen in de week van 30 januari.

De lessen vinden plaats in het gebouw van het YMCA in de Keizerstraat, in het algemeen tussen 16 en 18 uur; de exacte tijd spreek je zelf met je bandcoach af. Gitaren, toetsen, drumstel en geluidsapparatuur zijn daar aanwezig, je hoeft daar dus niet zelf voor te zorgen. Behalve de genoemde instrumenten zijn er natuurlijk ook zangers/zangeressen nodig.

De kosten voor de bandcoaching zijn €155,- per cursus. De school draagt voor VCL-leerlingen hieraan € 40 per leerling bij, zodat er per leerling € 115,- overblijft. Hiervoor krijg je de lessen en mag je gebruik maken van de apparatuur van het YMCA in de Keizerstraat. Ook wordt er minstens één optreden geregeld zodat je kunt laten horen wat je geleerd hebt. Ook voor beginners!